четвъртък, 4 февруари 2010 г.

Къде ми са детските книжки...


Във фацебуцето направиха една група за "ДеЦките по Първа" - това е една от много малкото групи, в които се "джойнвам", и до сега не съм била активна в друга. Голям кеф, изрових(ме) почти всички детски филмчета, които си спомням, не мога да намеря само "Водното паяче" и "Зоопарк от пластилин".
Честно, ако намеря тези филмчета на някакъв носител с добро качество, съм готова да си дам цялата музикална колекция!

Покрай тях, разбира се, се заредиха спомените. Дъга, Мурзилка, Чуден свят. Комплектите с паста, четка, дъвка и чашка "Мечо" и "Снежанка" (помните ли?) Билетчето по 6 ст. Скаридите във фунийка от вестник, които продаваха на улицата. Захарният памук и вафлените фунийки, пълни с един много пухкав и лек, сладък крем (продаваха ги и по плажа, майка не ми даваше да ги купувам, защото ги продаваха цигани). Въртележките. Игрите на ластик, въже, държави, дама, ръбчета. 7 без 10 по радиото, кукуригууууууууу...
Когато снощи се присъединих към групата, имаше около 1000 души, сега са почти 4000.
Помните ли, например, че тогава думичката "чест", например, имаше смисъл, например? ;)
Представяте ли си сега, пак например, детско, в което да става дума за нея? Сега има егоизъм, гордост, его, интереси, зрелище, екшън, сарказъм, ирония, мълниеносен хумор (не че е лошо), но и със свещ да търсиш, нищо няма да намериш, което да носи нюанс на саможертва, подвиг, добро дело, чест и достойнство. Я да дойде някой да се опита да ме убеди, че няма нужда от това!

Затова се радвам, че позахаросани, с малко повече лустро и ореола на отминалото детство, спомените ни са живи, до колкото виждам - в чудесно здраве и въпреки опитите всичко минало и старо да се направи на пух и прах, като Мавзолея, да се изтрие и заличи, те нямат намерение да се дават. И това е едно от много малкото неща напоследък, които ми дават надежда.

Фейсбук послужи за нещо хубаво :)


6 коментара:

  1. Ммммм загубих се из спомените ми....!Благодаря! :)
    п.п.Ех, колко паста за зъби "Мечо Пу"/не беше ли мечо пух?/ съм изяла...

    ОтговорИзтриване
  2. Не си спомням точно, ама май беше само Мечо... не мога да намеря никакви картинки в нета :(

    ОтговорИзтриване
  3. пастата беше мечо :)
    а за детските филмчета с половинката редовно се присещаме и все нови и нови си спомняме. приятно е, да.

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, спомени...

    Благодаря ти, Нуше, че за момент ме върна точно в тези..

    :-)

    ОтговорИзтриване
  5. "и със свещ да търсиш, нищо няма да намериш, което да носи нюанс на саможертва, подвиг, добро дело, чест и достойнство."
    е, не е вярно. веднага мога да ти изредя няколко, които в момента се въртят по Суперседем: winx, "нунбори и суперседморката", "моя милост елоиз". има и много други.

    ОтговорИзтриване