вторник, 8 април 2008 г.

99 франка


И като казах "кой ги прави тия реклами", та се сетих.
Препоръчвам филма "99 франка" по книгата на Фредерик Бегбеде, излязла у нас, ако не се лъжа, със заглавието "9.99". Филмът скоро ще е по кината, ако някой се престраши да даде шанс на големия екран за сметка на мрежата.
Не съм чела (още) книгата, но филмът е много добър - един поглед отвътре към рекламната индустрия, със страшно много хумор и ирония, много добри режисьорски решения и чудесна актьорска игра, сценарият, очевидно, е силен, а във филма се мярка и самият Бегбеде. Изненадва, иронизира и е свеж. Не върви да тръгна да разказвам историята от началото и да спра на най-интересното. Особено ако някой вече е чел книгата, която, ако не се лъжа, води до уволнението на Бегбеде от фирмата, за която работи, той, като гледам, никак не се е стреснал от това и добри пари трябва да си заработва от последвалите романи, че и този филм. На мен много ми хареса закачката с "Данон" (производител на кисело мляко "Мадон" във филма), епизода, оформен като анимация, неосъществената рекламна идея за сметка на клишето, финалът и какво ли още не...

5 коментара:

  1. Книгата е доста добра, интересно ми е да видя доколко са се придържали към нея във филма.

    Силно, ама наистина силно препоръчвам "Generation P" на Пелевин.

    А

    ОтговорИзтриване
  2. Приятелка ми каза, че в началото почва мот-а-мо като книгата, а после - не било съвсем така.

    ОтговорИзтриване
  3. българския превод на "9.99" обаче на места издиша. все пак да признаем, че
    текста не е толкова лесен.
    другите му книги също заслужават внимание.

    ОтговорИзтриване
  4. Аз съм се постарала с превода на филма, въпреки че си открих някои грешки в последствие. Иначе съм чела "Разкази под екстази", но не бях много впечатлена.

    ОтговорИзтриване
  5. да, това с преекспонирането на наркотиците в книгитe му и на мен ми е чуждо, но аз не позволявам да отнеме от стила му. Всъщност "Разкази под екстази" не съм я чел, но "Windows to the World" (не знам дали е преведена) и "Любовта трае 3 години" си заслужаваха.
    Като цяло Бегбеде-вите роман(и)-а-клеф са може би по-достъпни вариации на книгите на стария похотливец Уелбек (твоя съ-връзник Павката също беше писал за него), мълчаливо осъждащи преиначените дефиниции на това какво значи да си човек и въобще състоянието на човечеството днес (aka The Human Condition).

    ОтговорИзтриване