петък, 16 май 2008 г.

ПИБ

Сега ще мрънкам.
По принцип съм доволен клиент на ПИБ. Но тези дни накуп се изсипват неприятни впечатления от тях. Първата ми изненада беше, когато си отворих т. нар. интернет банкиране - променили са всичко и то към по-зле. Не, че старият сайт беше много user friendly, но този надминава всякакви граници. Неточности, текст ту на английски, ту на български, като се логнеш незнайно защо те праща на страница да си избереш език, а то изборът е само английски, но защо е нужно да сменяш езика и това да ти бъде главната страница при влизане, не става ясно. Абсурд е да си видя транзакциите по сметките, едно, че са ограничени до 15, друго, че и тия 15 отказва да покаже и си цикли на тези от последния месец или ми твърди, че нямам никакви от миналия. Датите, за които искаш справка, въвеждаш ръчно, никакви каледарчета за помощ не са сложили, вече не пише и кой ти е превел парите или къде си ги изтеглил, изобщо да побеснееш.
Хубаво, днес отивам да си внеса един хонорар, че да не се разхождам с много пари по улиците. Решавам най-наивно да отида до клона в Деница, който ми е наблизо. Голяма грешка - всеки път забравям, че това клонченце с четири бюра и две каси обслужва буквално 5 квартала (Младост 1-4 + 1А) и Бизнес парка. Изобщо не знам защо няма клон на ПИБ в Бизнес парка или защо няма още един клон някъде из Младостите, но втори път аз на опашка, за да си внеса пари, няма да чакам. И то не 5 минути, не... Въвеждали им някакъв нов софтуер, разбираш ли, и всичко цикли. Плюс това имало някаква истерия, че банката била нестабилна (като не чета вестници и не гледам телевизия, пропускам тези така интересни новини) и всичко се юрнало да тегли. Чета днес в интернет, че не било вярно, дето банката нямала наличности. А защо тогава една девойка в клончето викаше, че над 1000 лв не можеш си изтегли, защото нямали? Брех. Така. Към това прибавяме и че през повечето време две от мацките, обслужващи клиенти, седят и правят нещо друго, като например супер важното набиране на компютър на някакъв банков документ, заприлича ми на ордер, по двупръстната система, за да не счупят френския маникюр (и аз искам дълги нокти, но работя на компютър и ми пречат да пиша бързо. На тия явно този факт не им пречеше). Предполагам, че това са важни дейности, само не мисля, че мястото и часът на извършването им бяха тези. Все пак, когато пред вратата ти стоят 15 човека в 11:30, да вземеш да ги обслужиш ли, що ли?
За капак на касата въпросният нов софтуер даде грешка. Бях на ръба да убия някого. Вместо това се усмихвах, но уведомих служителките какво мисля. Сега се чудя заслужава ли си да пиша един мейл на банката evil

1 коментар:

  1. Не си заслужава да пишеш до банката, спокойно. Въпреки че може би не би било зле да ги уведомиш, че смяташ да прекратиш всякакви отношения с тях, и наистина да го направиш, когато истерията поутихне - ако действително възнамеряваш да го направиш, естествено. Аз поне сериозно се замислям.
    Банката няма проблеми откъм финанси, обаче явно има сериозни проблеми откъм останалата част от управлението. Наистина има проблеми със софтуера. Ама какво да очакваме от софтуер, писан от индийци и внедряван я от "Сирма", я от същите тези индийци (информацията е противоречива). А като капак по всичко личи, че управление на проекта по въвеждане на тази нова система просто липсва. И докато за Столичната община това не беше особено учудващо, за една банка това е доста по-странно.
    А е донякъде нормално в дадения клон да няма наличност на пари в брой, ако това беше първият ден от цялата истерия с тегленето. На третия ден вече не е нормално и всяка липса на наличност допълнително подклажда страховете у хората.
    Въобще за пореден път се убеждавам, че банките у нас не са стока. И понеже днес си получих първото хонорарче през PayPal, замислям се дали не бих могъл някак да го ползвам по-сериозно. Вярно, че PayPal е още по-гадна компания, но поне обикновено работи. Като получа следващи хонорари, ще мисля повече :)

    Боян

    ОтговорИзтриване