понеделник, 14 юли 2008 г.

Министри

Мога да кажа: "Няма такъв концерт!"
Възхитена съм.
Въпреки че звукът в зала "Христо Ботев" по презумция е гаден. И че "Министри" сякаш излязох с по-метъл концепция и помазаха яката. Всичко беше разкошно. Дори това, че по едно време саморъчно си измайсторих тапи за уши, защото бях на косъм от травма. Звукът беше премазваща, помитаща вълна, която компресираше, нагнетяваше, мачкаше по пътя си и бумтеше по вътрешните органи на хората с недвусмисленото намерение, ако не й отворят, да си влезе.
Радвам се, че присъствах на концерт (един от малкото в България), когато всичко да започва в обявените часове. Не бях слушала "Alien Industry" и страшно приятно ме изненадаха. Много са добри, дори като се абстрахираме, че вокалът е чаровен, а по барабаниста ми изтекоха очите. Но след бърза справка установих, че е толкова малък, та е тотално извън областта на какъвто и да е мой интерес. Жалко. Момчетата забиха страшно яко, едно такова - да ти стане хубаво на душата. Не само, че свирят много, ама много добре, а и бяха напълно адекватен съпорт на "Министри" - още едно нещо, което рядко виждам на концерт. И като добавим и начина, по който почетоха починалия Църо, напълно ме спечелиха за надаващ ухо към творчеството им проекто-фен.
"Министри" се изсипаха на оградената с решетка сцена в десет вечерта и нямаше помотване. То не беше свирене, не беше дране, не беше размятване и беснеене по сцената, не беше чудо. Страхотни, просто страхотни музиканти, които успяха да ме накарат да се чувствам към края на концерта като обкована с метал, но отвътре. Песен след песен вграждаха, занитваха, забиваха пластини от тонове с дъх на кървяща, разрязана стомана... Кеф ти последния албум, кеф ти двата преди него, кеф ти "New World Order", кеф ти "Just One Fix"...
В залата беше безумно горещо и задушно, по едно време се почувствах като пребита - не е човешко да се правят концерти в такива условия, но като няма по-добри, ще си хленчим само и така...
В Словеса писах предимно аз, но не вървеше да пльокна две имена отдолу, та го минахме под псевдоним. Цък, за обща информация.
А сега малко тъмнички снимки:




3 коментара:

  1. Хубаво е, че си изкарала добре.

    А в същото това време, на манджа стрийт, сред облаци лютив пушек, под звуците на върла чалга, малки циганчета въртяха бесни гюбеци :D

    A

    ОтговорИзтриване
  2. Аха, аз получих културен шок, когато - полуоглушала, разбичкана на съставните си части и пак изсипана в изнуреното си телце - излязох от залата и ме блъснаха децибели чалга - от всички посоки и поджанрове. Добре, че скоро си хванахме такси, иначе можеше да се травмирам още повече :)

    ОтговорИзтриване
  3. Радвам се че си изкарала добре на концерта.... Благодаря и за благите думи относно изявата ни с Alien Industry.............
    Хареса ми и това за възръстта ми хехехехеххе да все пак съм само на 24
    но както и да е....
    Концерта беше невероятен Ministry се качиха на сцената и показаха макар и за последно как се правят нещата за съжаление няма да ги видим повече......

    Поздрави....... Данката

    ОтговорИзтриване